Dziś nie wyobrażamy sobie dnia bez pysznej, świeżo palonej kawy. Nie tylko dodaje energii i pozwala się skoncentrować, ale również pobudza zmysły swoim intensywnym i niepowtarzalnym smakiem. Pozwala się zrelaksować, kiedy tego potrzebujemy oraz jest znakomitym towarzyszem spotkań. W pracy, mało kto potrafi bez niej prawidłowo funkcjonować. Dlatego coraz więcej osób decyduje się na zakup ekspresu do swojej firmy. Jednak, nie każdego stać na wydatek rzędu kilku tysięcy złotych. Dlatego część pracodawców decyduje się na dzierżawę. Dziś postaram się odpowiedzieć na pytanie, co jest bardziej opłacalne – ekspres do kawy w dzierżawie, czy kupno nowego sprzętu?

Dzierżawa ekspresu – dlaczego warto?

Coraz więcej firm stosuje tę metodę w swojej firmie. Dzierżawa ekspresów do kawy to bardzo często rozwiązanie o wiele bardziej korzystne, niż zakup nowego sprzętu. Do głównych zalet dzierżawy należy zaliczyć to, że jest z pewnością o wiele tańsza.

Profesjonalny ekspres do biura musi zaparzyć niekiedy kilkadziesiąt kaw w ciągu dnia. Aby kupić sprzęt wysokiej klasy, który temu podoła, będziemy musieli wydać kilka, a nawet kilkanaście tysięcy. Nawet wrzucając ten wydatek w koszty firmowe, może być to spore obciążenie dla naszego budżetu. Dzierżawa ekspresu pozwala na obniżenie kosztów, ponieważ miesięczna kwota opłacana za wynajem ekspresu nie wpłynie tak znacząco na firmę, jak jednorazowy zakup.

Ogromną zaletą jest również brak pokrywania kosztów naprawy serwisowania ekspresów. Każda naprawa jest najczęściej wliczona w koszty dzierżawy. Dlatego, za każdym razem, kiedy przytrafi nam się jakaś usterka, nie musimy martwić się o szukanie specjalisty, jak również nie zostanie obciążona nasza kieszeń.

Decydując się na dzierżawienie ekspresu możemy pozwolić sobie na zakup sprzętu, który idealnie dostosuje się do potrzeb naszych pracowników. Wielu przedsiębiorców poszukuje oszczędności w tej kwestii i kupują średniej jakości ekspresy. W przypadku dzierżawy, możemy wybrać taki sprzęt, jak nam się podoba.

Czy warto kupić profesjonalny ekspres do firmy?

To pytanie bardzo często jest zadawane wśród właścicieli firm. Oczywiście, kawa jest bardzo ważnym elementem dziennej rutyny, jednak nie na tyle istotnym aby decydował się na nią każdy pracodawca. Kupując ekspres, zyskujemy sprzęt na własność, którego nie będziemy musieli oddawać wraz z końcem umowy. Lecz co za tym idzie, jesteśmy obciążani kosztami naprawy i konserwacji, a pracując w dużej firmie, usterki prędzej czy później zaczną się pojawiać. Warto mieć na uwadze, że zepsuty sprzęt wiąże się z odpowiednią utylizacją, której koszty również spadną na nas.

Dzierżawa vs. ekspres – podsumowanie

Decyzję należy podjąć rozważnie i po przeliczeniu kosztów związanych zarówno z kupnem, jak i dzierżawą. Wybór zależy w dużej mierze od specyfiki firmy. Jeżeli prowadzimy niewielką działalność, wówczas w naszej firmie wystarczy ekspres ze średniej półki. Wtedy dzierżawa nie będzie dla nas korzystna. Natomiast zarządzając większą działalnością – wynajem ekspresu będzie dla nas atrakcyjniejszy finansowo.

źródło zdjęcia: unsplash.com

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here